close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

407,118 יהודים ביש"ע

מערכת שורשכו טבת, תשעו07/01/2016

כצל'ה- אנו תושבי המדינה מוכרחים להבין שאם אומות העולם נטפלות לסוגיית מרחב החיים של מדינת ישראל, עלינו להתרכז בהגדלת מספר היהודים במקומות אלו

תגיות:
עיתון בשבע מפרסם חשיפה- דו"ח כצל'ה על מספר היהודים הגרים ביש"ע. 407,118 - זהו המספר העדכני של היהודים המתגוררים ביהודה ובשומרון נכון ל31\12\2015.

ב31\12\2014 התגוררו 389,250 יהודים ביו"ש. זהו גידול של 4.6% כאשר הגידול במדינת ישראל כולה הוא 1.9%.

בנוסף, כ-375,000 יהודים מתגוררים בשכונות היהודיות במזרחה של ירושלים מגילֹה וארמון הנציב ועד רמות, רמת שלמה, ופסגת-זאב. 375,000 אלו מהווים את רוב תושבי ירושלים היהודיים. כ-800,000 היהודים המתגוררים מעבר לקו הירוק מהווים בע"ה את הביטחון שחבלי ארץ-ישראל אלו בצמיחתם וגדילתם גם בשנים הקרובות,
יישארו בידינו לנצח נצחים.

לפני מספר שנים הופעתי בפאנל בפני שמיניסטים בתיכון חילוני מרכזי בירושלים. בפאנל השתתפו עימי הפובליציסט המנוח דידי מנוסי ויבדל לחיים טובים וארוכים ח"כ הרב ישראל אייכלר. השאלה שהציג הנוער לפנינו היתה "מהו להיות יהודי כיום בארץ-ישראל". דידי מנוסי השיב שישראל כמדינה שקלטה אוכלוסיות מארצות שונות צריכה לראות בכולם אזרחים שווים לכל דבר ולהיות מדינת כל אזרחיה כשהמודל הוא ארה"ב. להיות יהודי לשיטתו הוא להיות ישראלי ולא בהכרח להיות קשור לחבלי מולדת יהודיים, ליהודים בגולה או למורשת ישראל, אלא להיות ישראלי חדש, "כנעני" כלשונו.

ח"כ אייכלר שנבהל מהדברים ששמע, הדגיש שדבריו של מנוסי נשמעים באופן מובלט גם בתקשורת ושאנו נמצאים בגלות איומה ונוראה, ושיש להתחזק ולהתבצר בתורה ולחכות למשיח צדקנו שישיב את כל עם ישראל לשמירת התורה.

בתשובתי לשמיניסטים אמרתי שאם אנו חפצים לדעת מהו להיות יהודי בארץ-ישראל, עלינו לבדוק כיצד הגדירו אומות העולם יהודי מהו. קיסרי רומא שהגלו אותנו לגלות ארוכה בת 2000 שנה סברו שהבעיה היא הקשר של עם ישראל לארצו ונכונותו למסור את נפשו עליה. הגלייתם וניתוקם היא הערבות להתבוללותם והיעלמותם. כ-1400 שנה אחרי כן, סברו האינקוויזיציה בספרד ובפורטוגל, ומלכי אנגליה ואוסטריה והנסיכים הגרמנים שניתוקם של היהודים מתורת ישראל והמרת דתם בכפייה תביא להתבוללותם והיעלמותם המקווה. עוד אמרתי לנערים שכ-600 שנה אחרי כן קמו היטלר ועמו וקבעו שכל יהודי, מתינוק ועד זקן, קומוניסט או סוציאליסט, חילוני או חרדי, אחת דינו להמית.

לכן, המשכתי, להיות יהודי הוא מה שאומות העולם לימדו אותנו: עם ישראל, ארץ-ישראל, תורת ישראל והקשר שביניהם. כיום אומות העולם חפצות לראות את מדינת ישראל בגטו של 13 ק"מ בין הים התיכון לבין 4-5 ק"מ מזרחה משדה התעופה בן-גוריון, ולכן הן מרוכזות כולן במאבק נגד יישובי יו"ש והשכונות במזרחה של ירושלים.

אנו תושבי המדינה מוכרחים להבין שאם אומות העולם נטפלות לסוגיית מרחב החיים של מדינת ישראל, עלינו להתרכז בהגדלת מספר היהודים במקומות אלו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה